Projektid

Erasmus+ projekt "Aktiivne Euroopa Kodanik" õpilasvahetus Itaalias

28.03-2.04.2022 toimus Erasmus + koolidevahelise EACiti projekti esimene õpilasvahetus. Vastuvõtvaks kooliks oli Polo Liceale Statale “R. Mattioli” Vastos Itaalias. Peale itaallaste osalevad käesolevas projektis veel Klaus Groth Schule Saksamaalt ja Liceul de Arte “Aurel Popp” Rumeeniast ning loomulikult Tallinna Kuristiku Gümnaasium.

Saabusime Rooma laupäeva öösel ning pühapäeval tutvusime Rooma vaatamisväärsustega ja külastasime Vatikani. Ilm oli väga mõnus ja soe, sai lausa T-särgis käia. Linna ringkäiguga kõndisime kokku suisa 15 km. Õhtul sõitsime Vastosse, teekond kestis 4 tundi. Sihtpunktis tuli meile vastu proua Carla Orsatti, kes on EACiti projekti koordinaator.

Esmaspäeva hommikul saime kogeda elu Itaalia moodi. Plaanis oli minna meie Polo Liceale Statale “R. Mattioli” partnerkooli linnaliini bussiga. Kahjuks buss peatuses ei peatunud, seega tuli ette võtta 25- minutiline jalutuskäik. Polo Liceale Statale “R. Mattioli” võttis meid vastu kontserdiga, meile näidati koolimaja ja toimus esimene töötuba, kus meile tutvustati tuntumaid Itaalia žeste. Sellele järgnes töötuba sotsiaalmeedia mõju teemal. Lõunapausil tabas meid negatiivne üllatus. Selgus, et kõik söögikohad olid suletud, sest Itaalias on kombeks süüa lõunat kodus. Õnneks leidsime ühe üksiku avatud söögikoha, kus saime kalli raha eest üllatavalt väikese koguse toitu (Kolme raviooli eest küsiti 17€). Õhtul toimus linnaekskursioon, mille viisid läbi kohalikud õpilased.

Teisipäev algas paremini – saime kooli bussiga. Koolis ootas meid töötuba valeuudiste tuvastamise teemal, mille viis läbi kohalik ajakirjanik. Seejärel siirdusime Punta Aderci looduskaitseala uudistama ning pidasime piknikku kooli poolt, jalutasime rannas, kail ja promenaadil. Õhtul toimus vastuvõtt Vasto linnavalitsuses. Kahjuks oli linnapea hõivatud ning teda asendas kooli- ja majandusarengu nõunik Anna Busco.

Kolmapäeval jätkus töö koolimajas. Toimus väga huvitav töötuba, mille teemaks oli “Vihakõne mõistmine ja selle ohvriks langenud inimeste eest välja astumine”. Selle viis läbi Roomast kohale sõitnud Amnesty International Itaalia osakonna juht Francesca Cesarotti. Teema oli väga aktuaalne seoses traagiliste sündmustega Ukrainas. Teine töötuba oli “Suhtlemine läbi kunsti”. Peale seda avanes meile imeline võimalus avastada kohalikku kultuuri- ja igapäevaelu itaallaste kodudes. Kõik vahetusõpilased olid kutsutud lõunasöögile itaalia peredesse, kus sai vahetult kogeda Itaalia eluolu ja maitsta koduseid toite.

Neljapäeval külastasime Napolit. Ebameeldivaks üllatuseks oli hommikune vihm, kuid õnneks muutus ilm õhtupoolikul taas ilusaks. Tutvusime Napoli vaatamisväärsustega, mille ajaloost saime hea ülevaate tänu Polo Liceale Statale “R. Mattioli” kooli õpilaste ettekannetele. Kuna üks pitsa sort on pärit just nimelt Napolist, siis pidime ka selle ära proovima.

Terve viimase päeva veetsime kõigi projektis osalenutega koos. Hommikul suundusime kooli asemel hoopis kohalikku raamatukokku, kus ootas meid vähki tekitavate ainete töötuba. Alguses kuulasime loengut ning siis saime juba ise tegutseda ja uurida, et millised igapäevaselt kasutuses olevad tarbeesemed kõige rohkem vähki tekitavaid substantse eraldavad. Edasi liikusime juba tuttavasse kooli, kus õpilased esitasid Itaalia legendi põhjal valminud etenduse. Seejärel saime tegutseda rahvusvahelistes rühmades ja luua meie projektile suhtlemisreeglid. Iga grupp tegi valmis ka postri, mida esitati kõigile teistele.

Võime kindlalt öelda, et reis Vastosse jääb kauaks meelde. Uued tutvused, uus kultuur, emotsioonid, produktiivselt veedetud aeg, keelepraktika – hindamatu kogemuste pagas. Võimalusel peaksid kõik seda vähemalt korra elus kogema. Oleme tänulikud õpetajatele Anu Kurikule ja Margarita Eerole, tänu kellele osaleb meie kool Erasmus+ projektis ja kes hoidsid meid oma tiiva all, aga andsid ka võimaluse omapäi maailma avastada. See projekt andis meile võimaluse rännata mööda maailma, kohata imelisi inimesi ning avastada ennast uutest külgedest.

Kui Sa peaksid teistele koolikaaslastele ja oma õpetajatele projekti kirjeldama, siis kuidas Sa seda teeksid ja mida ütleksid?

Sellises projektis osalemine on unustamatu kogemus. Sa leiad läbi selle palju uusi tutvusi ning sa saad arendada oma sotsiaalseid oskusi. Ning lisaks saad sa reisida ning avastada uusi kohti enda jaoks. (Betty)

Ilma mõtlemiseta, pane ennast kirja. Ära isegi kahtle, kas see on õige otsus. See projekt on tõeliselt hindamatu kogemus! Inimesed keda sa kohtad jäävad sinu ellu veel kauaks, nad aitavad ja toetavad sind, mõned muutuvad sinu jaoks väga tähtsaks. Vaatamata sellele, et hakkad tutvuma uute inimestega, saad tunda ka enda koolikaaslasi veelgi rohkem. Isiklikult, sain ma endale suurepäraseid tutvusi, mille eest olen siiralt tänulik. Nii et, riskige ja võtke osa! Noorena tuleb olla avatud ja kasutama selle energia ning tahe hea asja nimel. (Arina)Silmaringi laiendav, uusi võimalusi pakkuv ja imelistest inimestest koosnev võimalus maailma näha. (Berit)

Mida õppisid ja kas projektis osalemine oli Sulle kasulik?

Projektis osalemine oli mulle kasulik, kuna ma olen inimene, kellel on raske teiste inimestega kontakti luua, kuid tänu sellele projektile ma sain aru, et see ei ole nii keeruline. (Arina Victoria)

Projektis osalemine oli mulle kasulik, sest sain lihvida enda inglise keele oskuseid vesteldes võõramaalastega ja õppida võõraste maade eluolu kohta. (Jan Marten)

Millist kasu toovad sellised projektid koolile?

Tänu sellistele projektidele saab näha kuidas on koolisüsteem teistes koolides ning sealt šnitti võtta. Ning lisaks saab kool endale koostööpartnereid teistest riikidest. (Betty)